fredag den 15. juni 2012

Chokolademousse med hvid chokolade og crumble


Så er der kun 20 timer til jeg sidder i et fly med min mand på vej til New York. Vi glæder os ufattelig meget, og dette er en perfekt måde at fejre min uddannelsen på. Jeg ser frem til al den lækre mad, seværdighderne, kulturen, stemningen, Broadway og butikker som NY Cake og Magnolia. Hvis I har nogle dessert-kage tips til New York, så må I meget gerne komme med dem (også ikke-kage-relaterede-tips modtages med kyshånd).
Vi skal bo en gade fra Central Park på AKA Central Park, så det er dejligt centralt, og også tæt på 5th avenue.
På onsdag skal vi i teatret og se Phantom of the opera på Broadway. Jeg er vild med musicals, og dette er min absolut yndlings, så jeg glæder mig sindsygt meget! Har I en yndlings musical?
Vi kommer hjem igen d. 27 juni, og jeg kommer ikke til at blogge før vi er kommet hjem. Men I får da lige en super lækker chokolademousse opskrift inden jeg rejser :-)

Chokolademousse:
125 g. chokolade (55-60 %)
100 g. past. æggeblomme
75 g. sukker
1 1/4 dl. past. æggehvide
1 spsk. sukker

Pynt:
Hvid chokolade
Hasselnøddecrumble (se opskrift her)

Chokolademousse:
Hak chokoladen og smelt den forsigtigt over vandbad. Pisk æggeblommer og sukker luftige og hvide, så de bliver til en æggesnaps. Pisk æggehvider og 1 spsk sukker luftige og seje. Kom æggesnapsen op i den lune chokolade og pisk. Vend 1/3 af æggehvide-massen i chokolade-massen, og derefter de resterende piskede æggehvider. Hæld chokolademoussen i glas og pynt med revet hvid chokolade og hasselnøddecrumble.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar